هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام عبودیت و نیل به سعادت و کمال انسانی است. خداوند با تدبیر حکیمانه‌اش برای دستیابی به این هدف، انبیاء و اولیای الهی را به عنوان مربیان و راهنمایان انسان قرار داده تا او تحت تربیت این اسباب هدایت به سوی مقصد نهایی حرکت کند. در روایات معصومین علیهم السلام نیز بر لزوم وجود مرشد و مربی حکیم برای انسان تأکید بسیار شده است از جمله سخن امام سجاد علیه السلام که فرمودند: هَلَکَ مَنْ لَیْسَ لَهُ حَکِیمٌ‏ یُرْشِدُه.

در این راستا وظیفه بسیار سنگین تربیت چنین طلاب جامعی که دارای علم همراه با تقوی و شجاعت همراه با بصیرت انقلابی‌اند، و ادامه دهنده راه پر افتخار اسلاف خویش می‌باشند، بر عهده حوزه‌های مبارکه علمیه است. برای تحقق این منظور لازم است مدارس و حوزه‌های علمیه با تنطیم برنامه‌ای جامع و کارآمد، طلاب را تحت تربیت مستقیم یا با واسطه علمای ربانی قرار دهند؛ برنامه‌ای که در محورهای مختلف بتواند پرورش دهنده طلابی جامع و با خصوصیات ممتاز مذکور باشد.

بر این اساس و پس از بحث و بررسی‌های بسیار کارشناسان در جلسات متعدد، برنامه‌ای با عنوان “برنامه جامع تربیتی” در سال ۱۳۹۴ در مدرسه علمیه علوی قم تنظیم و تصویب گردید که دارای محورهای پنجگانه ۱. اخلاقی ۲. آموزشی، ۳. سلامت جسمانی و تفریح، ۴. نظم و انضباط و ۵. بصیرت افزایی می باشد.

این برنامه جهت عملیاتی کردن تربیت جامع طلاب، ضمن بیان ضرورت، اهداف، مزایا، ارکان و ساختار، به بیان سرفصل‌ها و اولویت‌های محورهای پنجگانه مذکور و وظایف ارکان برنامه خصوصاً مربیان تربیتی می‌پردازد.

مشاهده طرح جامع تربیتی

۲ دیدگاه. Leave new

  • سلام
    وقتتون بخیر، ما یک مجموعه تربیتی هستیم، میخواستم راجع به طرح تربیتی که دارید، باهاتون صحبت کنم
    آیدی بنده در ایتا @velayt57
    منتظر پیامتون هستم

    پاسخ
    • مهدی رضازاده
      مهدی رضازاده
      ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱:۴۰ ب٫ظ

      سلام
      برای ارتباط با مسئول واحد طرح تربیتی مدرسه با آیدی زیر در ایتا ارتباط برقرار نمایید.
      @alavihowzeh

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست